Pages

Friday, September 18, 2009

balik kg..

raye dah nk dekat.. yey!
aku tumpang ayahteh nk blik klate.. beshnye..
xsabar nk blik nie.. ye r.. dah sbln ak xblik kg..

arini aku ade class sampai pkul 3.. nk ponteng kan, ade exam mathTeacher arini..
lepas class aku trus chow!
ayahteh amik aku kat umah sewa pkul 5..
tang tu jgk la kitorng bertolak balik klate..
berkonvoi ngan adik cikla.. 2 bji kreta la kirenye..

ni 1st time kitong nk lalu ikut simpang pulai..
spatutnye ayahteh follow adik cikla tu.. alih2 dy lak yang follow ayahteh..
ayahteh tgl dye.. huhu

perjalanan blik seram gler..
ujan spnjg jln.. dah la lebat gler..
kete banyak lak tu..
ble dah sampai simpang pulai, jalan plak cam ular kene palu..
tambah ngan jalan berbukit ag..
tgh otw nk blik tu jgk la, kitorg tgk accident..
bas ngan kete bertembung kat selekoh n berbukit..
teruk jgk
byangkn la.. agak seram jgk la..

ble dah masuk time berbuka,
kitorg juz berbuka ngan air n biskut raye jer..
nk wat camne, ujan..gelap..tempat org asli..
agak ketakutan jgk la nk henti berbuka walaupun kitorg ramai la jgk..
at last kami snggah makan kat RnR Gua Musang..

makan sampai kenyang, then kami sambung gerak balik..
ha! ble dah dah sambung perjalanan nie balik la aku dapat tdo dgn senang..
alih2 sedar ble dah sampai depan umah tokma dah..
time tu dah pukul 11.30 dah
tersenyum lebar aku..
yela, sapa xsuke ble dah selamat sampai kat kg..
jupe sume famili then makan colek ayam hak ayahsu beli..
mmg aku dah idam lame dah nk makan mende alah tu..
kat tanjung malim mane ade.. yang ade rojak passemmbur jer(btol x ku eja?)

kenyag2 pastu aku blik umah aku ngan umi n abah..
kaco adik alin tdo jap..
then masuk bilik sambung tdo..
beshnyer!!




petikan tangan ;

ainieツ



No comments: