Tuesday, February 22, 2011

Bukit Beruang

arini lepas abes kelas terus naek balik ke rumah.. sebab nak siap2 nak pegi tawan Bukit Beruang..(ceh! tawan ke?? bukan tinggi sangat pun bukit tu..)

sedikit info bukit beruang dr mr.wiki-wiki:

Bukit Beruang is an area in the Malaysian state of Malacca. The most famous landmark in Bukit Beruang is the Multimedia University, a private university owned by Telekom Malaysia, a Malaysian telecommunication company.

Bukit Beruang (in English, Bear Hill) is legendarily named because there were a number of bears living in the forest of Bukit Beruang.

Another legend is that Bukit Beruang came from a name of Bukit Ber "wang" meaning, hill of money, people came to this hill because as many had found treasure on the hill. As time went by, the name changed to Bukit Beruang.

hape2 lah mr.wiki.. ade ke patot bukit beruang tu dari perkataan Bukit ber"wang" haha.. ingatkan kan abang ber"WANG" jer yang ade.. bukit pun ade.. hihi

nak naek atas tu punye la ramai mamat, awek, mamat+awek, uncle+aunty.. semuanya nak beriadah a.k.a berjogging di situ..walaupun hanya naek bukit.. memang mencabar la weh.. trek dy bertar.. n gler curam.. menakutkan jer kalo belah turun.. nak naek lagi lah.. jantung berdegup kencang gtu.. macam nak pitam pun ade.. tambah2 bg orang macam aku ni ha.. hehe..=)

ni la pencawang yg selalu aku nampak dari tingkat 88 KLCC ku nih.. sering berkelip2 lampu diatas tu.. sampai jgk aku ke situ.. haha

yeah! berjaya sampai ke atas!

keletihan naek bukit ni doksah tanya la.. mmg mencabar.. wee~~


Pemandangan daripada atas Bukit Beruang.. boleh dikatakan semua bahagian Selatan Melaka boleh nampak dari sini.. teruja dengan keindahan alam ciptaan ALLAH S.W.T

tempat melabur duit yang paling dekat ngan kami..=)

2 comments:

apezs shah said...

wah wah wahhh mcm tinggi jg ni..
best erk?

ainieツ said...

@apezs shah
xde la tinggi sangat tp taraf bukit la,, tempat pencawang telekom.. boleh tahan best la.. bru 1st time naek.. insyaALLAH akan naek lagi.. hihi